In vrijwel iedere tak van sport geldt, als een Amsterdamse sportploeg serieus meedoet dan wordt er gewonnen. De grootste stad van het land geeft automatisch een voordeel en dat voordeel willen wij ook als Eredivisie team gaan verzilveren komende jaren.
Wij willen onze faciliteiten opschalen om meer talent te kunnen ontwikkelen dat voor de Eredivisie winst kan gaan strijden en kan debuteren bij internationale wedstrijden. Daarvoor hebben we extra sponsoren nodig en dus gaan wij op sponsorjacht komend seizoen.
Het team heeft nu drie type sponsoren:
Performance sponsoren die ons ondersteunen met hun diensten. Dit zijn WattCycling, AmstelFysio, Training Tweaks en MyPerfectCoach.
Supplier sponsoren die bijdragen aan triathlon uitrusting van de teamleden. Dit zijn Runnersworld, Cor Mantel, Bye, Protecto en Triathlonveters.nl.
Team sponsoren met financiële ondersteuning door Bosch Advocaten en de vereniging.
Onze sponsoren zijn zowel direct (fietstrainingen op Wattbikes en fysieke trainingen bij AmstelFysio) als indirect (Runnersworld) van toegevoegde waarde. De financiële bijdrage die wij ontvangen investeren we in kledingpakketten (Trisuit, Wielerbroek/Shirt, totaal EUR 225), de deelnamegelden voor de Eredivisie en de vrijwilligersvergoeding van de looptrainer voor de trainingen die alleen voor het team zijn.
Kosten die we maken voor een platform als TrainingPeaks, deelnamegelden 1eDivisie (de helft), speciale materialen en het trainingskamp betaalt ieder teamlid voor zich. Voor de zwemtrainingen (selectie en algemene deel op zondag) ontvang ik een vrijwilligersvergoeding vanuit de vereniging. De kosten van opleidingen en de tijd die ik besteed aan persoonlijke begeleiding (7-10 uur per week) zie ik als een investering in het project.
Met het huidige budget en onze sponsoren hebben we een basis waarin we talent (verder) kunnen ontwikkelen. Ons fundament is enthousiasme en liefde voor de sport. Als we beter willen worden en richting de top van de Eredivisie willen, hebben we meer sponsoren nodig die ons financieel verder ondersteunen.
In december had ik daarom Thomas van Dop (teamlid en voorheen strategy consultant) gevraagd om een ‘fundraise’-project te leiden. We hielden een brainstorm van een dagdeel en een aantal vervolg meetings om ons verhaal richting sponsoren scherp te krijgen. We kwamen uit op een missie, wat hebben we nodig om onze missie te bereiken en wat kunnen we bieden.
Ons inziens staat er een mooie verhaal dat we kunnen presenteren aan potentiële sponsoren. Ik ben begonnen met het actief benaderen van mensen in mijn netwerk. In de hoop die mensen en bedrijven enthousiast te maken voor ons team, onze visie op talentontwikkeling en definitief te overtuigen bij de komende Eredivisie wedstrijden.
Het verkoopverhaal in een notendop? Wordt onderdeel van een hecht team in een Olympische sport. Benut samen met ons het duursport potentieel van Amsterdam tegen een investering die veel lager ligt dan vergelijkbare teams in bijvoorbeeld de wielersport. We hebben alle kennis om de huidige werkwijze uit te bouwen met meer faciliteiten en een opleidingsteam voor jeugdige triatleten. Eigenlijk een unieke kans om te investeren in een Amsterdams ‘sporthuis’.
Komende tijd gaan we met de eerste mensen in gesprek, maar daarbij kunnen we alle contacten gebruiken. Ken je iemand of ben je zelf geïnteresseerd, laat het mij (martijnzanen@gmail.com) of Marcel (marcelvanmoerkerk@rocketmail.com) weten. We zijn goed bezig, maar we willen en kunnen meer en ik ben ervan overtuigd dat dit ook voor een sponsor aantrekkelijk is.
Lees hier alle trainerstoers van Martijn.
Bekijk hier de Eredivisie team pagina.